English Nederlands Français English Nederlands Français
Projecten
Artistieke activiteiten
: Apr : Jun
:: Archief
: 2011 : 2010 : 2009 : 2008 : 2007

ARCHIVE 12 April 2008 - back

BC nodigt artiesten van verschillende disciplines en leefwerelden uit om rondom een thema te werken, reflecteren en onderzoeken.

Alix Lambert presenteert in Bains::Connective eigen werk: de film « The Mark of Caïn » en haar laatste boek « The Silencing », mits een slide show van fotografieën.
Zat 12 Apr
12:00

5 euro (members and students INSAS: 3 euro)
:: Verwante pagina's
LaZone in Tanzfabrik Berlijn


Zaterdag, 12 april
12.00 « The Mark of Cain »
13.00 lunch
13.45 discussie


5 € - niet-leden
3 € - leden en studenten INSAS
incl. Lunch


De Amerikaanse Alix Lambert is cineaste, schrijfster, producente, fotografe en conceptueel kunstenares.

Ze realiseerde onder meer The Mark of Caïn die voor verschillende festivals geselecteerd werd, en de Independent Spirit Award behaalde. Verder produceerde ze segmenten van NightLine en zeven series van Life 360 voor de PBS.

Ze is redactrice en schrijfster voor Stop Smiling Magazine, en voor de literaire krant Open City.
Ze heeft verschillende boeken gepubliceerd, onder meer Mastering the Melon (D.A.P.), The Silencing (Perceval Press) en Crime (Fuel Publishing, vanaf april 2008).

Als kunstenares heeft ze haar werk kunnen tentoonstellen tijdens de Biënnale van Venetië, in het MOMA, het Centre Georges Pompidou, de Kwangju Biënnale en in een veertigtal galerijen.

The Mark of Caïn, 2000, 70’, VO
Via de geschiedenis van de Russische gevangenistatoeage, benadert Alix Lambert de conflicten en transities van het hedendaagse Rusland. De tatoeages vertellen het verhaal van het leven in de gevangenissen sinds de ineenstorting van het communisme, en de manier waarop de Russische maatschappij haar verleden probeert te verwerken.

The Silencing, 2008, Perceval Press
Dit boek toont plaatsen waar zes journalisten werden vermoord. De beelden hebben het over de afwezigheid, wat niet meer daar is, wat daar is gebeurd, wat daar nog zou kunnen gebeuren.
Ze vertellen over keuzes, verlies, dood, pijn, passie en hoop.
De interviews die de beelden begeleiden zijn persoonlijke getuigenissen - herinneringen, gedachten, gevoelens van de journalisten die daar om het leven kwamen – van deze die hen hebben gekend, geliefd, bewonderd, en nodig gehad hebben.
21 04 2008

:: Zoeken
::