LAURE MYERS

visions 2

 

BIO

Laure Myers est née à Paris en 1976. Après un Bac littéraire au lycée français de Berlin elle intègre l’école Marcel Marceau où elle étudie différentes disciplines comme le mime corporel dramatique technique Etienne Decroux et la danse classique auprès d’Yves Casati. En 1997 elle intègre la compagnie Marcel Marceau. Nourrie par un désir d’ouverture et de recherche, elle continue parallèlement à se former à la danse contemporaine auprès de José Caseneuve et de Peter Goss. En

2002 elle suit la formation professionnelle du Centre de Développement Chorégraphique de Toulouse. Elle a travaillé en France pour Christian Bourigault, Gabriel Hernandez et Mylène Benoit. Elle vit à Bruxelles depuis plusieurs années où elle travaille avec Brice Leroux et dernièrement avec Louise Chardon et Luk Van den Dries. Elle développe aussi une activité pédagogique auprès d’enfants et d’adultes amateurs.


PROJECT

“Visions, a research on poetic documentation based on Lisa Nelson work”

By Anouk LLaurens and guests: Andrea Keiz, Julien Bruneau, Maya Dalinsky Sonia Si Ahmed, Laure Myers , Ariane Loze, Ana Stegnar, Eva Maes, Catherine Massin and Laura Karreman.

“Visions” is an original combination between movement, image, drawing, text and audio recordings. The research is interested in the translation of movement into multi-modal documentation, and in the articulation of these documents with each other’s in order to create poetic experiences. The whole proposal is based on Lisa Nelson’s ‘Tuning scores’1: It uses sensorial exploration to generate movement, inhibition to find new path and multiple points of views to document a shared event.

The object of “Visions” is the « eyes-hand coordination » which is the dialogue between the vision and the hands necessary to execute the simplest task. The documentation will present a possible interpretation of this subject from multiple and subjective points of view. All participating artists will practice all modes of documentation and will communicate their opinion to each other’s through their produced documents. Experiences will be reinvented with the help of different voices to create a polyphony that will give a sense of the initial global situation while presenting it in a new light.

The documentation will stand as an artistic proposal. It will first take the form of an installation-performance that will combine drawings, texts, video, audio recordings and live actions. It will later be edited on a website and propose composition workshop where multi-modal documentation will be used as a reflexive tool to unfold performance and composition consciousness.